Mailadressen die frequent gebruikt worden door Attentia

Heb je communicatie ontvangen vanuit één van de volgende mailadressen of communicatiekanalen? Wees gerust, ze zijn wel degelijk vanuit Attentia verstuurd met als doel om je een nog betere dienstverlening te kunnen bieden.

  • info  @attentia.be | nieuwsbrieven en nieuws
  • info.sec  @attentia.be | Attentia sociaal secretariaat updates
  • info.events  @attentia.be | events en webinars
  • legalpartners @attentia.be | legal updates
  • academy  @attentia.be | informatie over onze opleidingen
  • maintenance  @attentia.be | onderhoud van onze tools
  • press  @attentia.be | persinformatie
  • no_reply  @attentia.be | Attentia group
  • customerexperience  @cx.attentia.be | klantenbevragingen

Deze lijst is niet exhaustief, contacteer je klantenbeheerder of onze helpdesk als je twijfelt. 

Elektronisch aangetekende zendingen via DigiConnect

Om gemakkelijk en snel aangetekende e-mails te versturen en te ontvangen, maken we bij Attentia gebruik van het online patform van DigiConnect. 

Twijfel je over de veiligheid van een aangetekende e-mail zending? Lees hier meer over de elektronische aangetekende zendingen van Attentia.

Mailhygiëne? Ja hoor, dat bestaat...

Bij Attentie hechten we veel waarde aan de veiligheid en betrouwbaarheid van onze communicatie. Daarom willen we graag benadrukken dat we een strikt beleid voor mailhygiëne hanteren om de integriteit van onze e-mails te waarborgen.

Om ervoor te zorgen dat onze e-mails worden geauthenticeerd en niet worden misbruikt voor phishing of andere vormen van cybercriminaliteit, maken we gebruik van geavanceerde technologieën zoals SPF (Sender Policy Framework) en DKIM (DomainKeys Identified Mail). SPF stelt ons in staat om te specificeren welke mail servers gemachtigd zijn om namens ons domein e-mails te versturen, terwijl DKIM digitale handtekeningen toevoegt aan onze uitgaande e-mails, waardoor ontvangers kunnen verifiëren dat de e-mails daadwerkelijk afkomstig zijn van ons bedrijf en niet zijn gemanipuleerd onderweg. Alle mails die niet aan beide voorwaarden voldoen moeten worden aanzien als SPAM.

 

Door deze maatregelen te implementeren, streven we ernaar om een veilige en vertrouwde communicatieomgeving te bieden voor al onze klanten en hun medewerkers. Mocht je vragen hebben over ons mailbeleid of suggesties hebben voor verdere verbeteringen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Hoe herken je phishing?

Tip 1: Let altijd op de afzender van een mail

Phishing e-mails bevatten heel subtiele verschillen in het adres. Let dus op eventuele spelfouten of minieme wijzigingen in de domeinnaam.

Hoger op deze pagina kan je de mailadressen die we gebruiken om te communiceren binnen Attentia terugvinden. Staat het mailadres er niet tussen? Wees extra waakzaam.

Tip 2: Gebruik beveiligingssoftware

Maak gebruik van een antivirus- en antiphishingsoftware op je digitale apparaten. Deze detecteren en blokkeren pogingen tot phishing.

Tip 3: Dubbelcheck de informatie

Word je gevraagd om persoonlijke info te delen via e-mail? Bel dan eens naar ons om te controleren als de mail wel oprecht is. Bel ons via contactgegevens die je vindt via onze website. Gebruik nooit gegevens die gedeeld worden in de twijfelachtige mail.

Tip 4: Sprake van urgentie in de mail?

Moet je snel actie ondernemen? Wees dan zeker alert en ga niet zomaar klikken op een link in de mail. Phishing-mails bevatten vaak een dwingend taalgebruik.

Tip 5: Spelfauten?

Als professionele organisatie proberen we zoveel mogelijk om onze communicatie zonder fouten te verspreiden. Je kan dus phishing-pogingen spotten door spelfouten, grammaticale fouten of vreemde zinsconstructies.

Tip 6: Controleer 'aan-' en 'cc-'velden

Ben je terechtgekomen in een groepsmail? Herken je niemand van de andere ontvangers? Ook dit kan wijzen op phishing.

Tip 7: Wees voorzichtig met bijlagen en links

Ziet een mail er verdacht uit? Klik dan zeker niet op links of bijlagen. Phishers gebruiken deze technieken om persoonlijke gegevens van je te stelen.

Mail verdacht? Denk aan phishing!

  • Contacteer onze helpdesk via helpdesk@attentia.be
  • Forward de mail naar helpdesk@attentia.be en bezorg deze ook aan verdacht@safeonweb.be

Werd je slachtoffer van phishing?

Heb je bankgegevens doorgegeven? Bel dan naar je bank of zet je rekening stop via Card Stop (078 170 170). Heb je andere persoonlijke gegevens gedeeld? Neem dan contact op met de lokale politie. Daarnaast kan je via Safe On Web meer info vinden over hoe je best omgaat met phishing.