“Eandis kan de batterijen tot op een bepaald niveau vullen, maar de werknemer moet zelf ook initiatief nemen. Activeren is daarbij belangrijk.”
Werner Verlinden, Directeur Personeels- en Organisatiebeheer, Eandis

De uitdaging voor netwerkbedrijf Eandis is om alle werknemers wegwijs te maken in de initiatieven die het onderneemt om het welzijn van zijn medewerkers te verbeteren. Welzijn en vitaliteit staan immers voorop bij Eandis. Om een duidelijk overzicht in het aanbod te brengen, koos Eandis voor Attentia.

Eandis biedt een waaier aan activiteiten en actiepunten om het welzijn van de werknemer te optimaliseren: een fitheidstest, ergonomisch advies, een mobiliteitsplan, re-integratietrajecten, familie- en sportdagen, aandacht voor burn-out, … Bovenop dit alles is er ook een focus op de duurzame inzet van werknemers. “De technologie verandert snel en we merken dat dit sommige oudere werknemers wat angst inboezemt. Dan moet je bij-voorbeeld een oplossing vinden voor een 52-jarige die nog 15 jaar voor de boeg heeft”, verduidelijkt Werner Verlinden, Directeur Personeels- en Organisatiebeheer bij Eandis. Het uitgebreide welzijnsaanbod zit echter wat versnipperd waardoor de werknemer vaak door de bomen het bos niet meer ziet.

 

Download de volledige case

 

Uitdagingen

  • Duurzame inzetbaarheid van medewerkers verhogen
  • Medewerkers een duidelijk inzicht geven in het aanbod voor vitaliteit en welzijn
  • Vitaliteit en welzijn verhogen

Oplossingen

  • Welzijnsaanbod analyseren en in kaart brengen
  • Aanbod bijsturen waar nodig
  • Installeren van een Corporate vitality beleid, een onderbouwde visie
  • Stroomlijnen en waken over duidelijke interne communicatie van dit aanbod

Resultaat

  • Medewerkers nemen meer initiatief richting actie
  • Medewerkers zijn meer in beweging
  • Teamoverschrijdende contacten
  • Medewerkers hebben nu een duidelijk inzicht in het aanbod van welzijn