“Medewerkers zijn het kapitaal van de organisatie. Hun welzijn is onze prioriteit.”
Didier Hocquet, directeur HR bij Yuzzu

Yuzzu, Belgisch marktleider in directe verzekeringen, is een dynamisch, snelgroeiend bedrijf dat volop in een digitale transitie zit. Customer-centric is hun motto, maar ook het welzijn van de medewerkers op de werkvloer is een topprioriteit. Om een motiverend werkklimaat te creëren en om het welzijn van medewerkers te optimaliseren, keek de verzekeraar naar Attentia. Met een SENSOR enquête, selfasessments en diverse analyses in het teken van preventie en bescherming op het werk kwam Attentia tot een actieplan. “We zien nu een verhoging van het engagement van de medewerkers en een daling van het stressniveau. Teken dat onze samenwerking met Attentia vruchten afwerpt”, zegt Didier Hocquet, directeur HR bij Yuzzu. 

Uitdagingen

  • Motiverend werkklimaat creëren
  • Absenteïsme doen dalen
  • Ondersteuning bij Well-being beleid
  • Welzijn van de medewerker centraal zetten

Oplossingen

  • Enquête Welzijn op het werk (nu: SENSOR)
  • Selfassessment beeldschermwerk
  • Analyse luchtkwaliteit + advies
  • Ergonomisch advies
  • Visio-test, griepvaccin …

Resultaat

  • Positieve evolutie Well-being
  • Verhoging engagement en tevredenheid
  • Daling stressniveau
  • Medewerkers werken vrijwillig mee aan interne preventie