Primaire tabs

U bent hier

Aanpakken van conflicten en verbale agressie

Inleiding

We communiceren voortdurend in onze professionale omgeving en allemaal verzeilen we wel eens in conflictsituaties. Onze gesprekspartner kan verbaal aanvallend of beledigend uit de hoek kom, frustraties ventileren of dreigementen uiten.

Als we in zo een situatie intuïtief reageren, lopen we het risico dat het dispuut escaleert. Dat is nadelig voor alle betrokkenen. Doordacht en rationeel reageren kan het conflict ontmijnen, zelfs zonder dat we van standpunt veranderen. 

 

Doelstelling

Assertief en preventief omgaan met verbale conflicten, meer specifiek:

  • Inzicht krijgen in het ontstaan en de escalatie van (verbale) conflicten
  • Vormen van (verbale) agressie herkennen
  • Gepast assertief communiceren om verbale conflicten te voorkomen of te ontmijnen

 

Doelgroep

Iedereen die in zijn/haar professionele omgeving te maken krijgt met (verbale) conflicten.

 

Programma

  • Korte inleiding op het communicatiemodel
  • Oorzaken van verbale conflicten
  • Kenmerken van escalatie
  • Preventieve communicatietechnieken
  • Principes van gepaste assertieve reactie in de verschillende stadia van een verbaal conflict
  • Tips om bij een verbaal conflict de lont uit het kruitvat te halen

 

Meer info

Attentia Academy

 

Prijs

€ 370 per deelnemer, excl. btw

Annulering tot 7 kalenderdagen vóór de opleiding is gratis. Nadien wordt het volledige bedrag aangerekend. Wanneer u niet kan aanwezig zijn, kan u zich laten vervangen door een collega.

Krijg tot 40% subsidies voor deze opleiding met de KMO-portefeuille (: DV.O213465).

Inschrijven

07 november 2017 (9u00 - 12u00)
Gent
Schrijf je in

Bekijk meer opleidingen over: Preventie en bescherming, psychosociale risico's