DOTS, het digitaal HR & Well-being platform van Attentia, komt dankzij een nieuwe samenwerking met Spencer op een heel persoonlijke en contextuele manier naar de smartphone van bedrijfsmedewerkers.

  • De slimme assistent helpt medewerkers onder andere bij het inplannen van thuiswerk en afwezigheden via hun smartphone.
  • De integratie van DOTS komt voor Spencer bovenop bestaande samenwerking rond Office 365 met Microsoft.

 

Attentia en Spencer hebben een strategische samenwerking afgesloten. De digitale assistent Spencer zal voortaan rechtstreeks geïntegreerd zijn met het DOTS-platform van Attentia. DOTS is een online platform dat HR en Well-being samenbrengt, een vlotte collaboratie overheen alle afdelingen in een onderneming stimuleert en de inzichten geeft die werkgevers nodig hebben om gerichte acties te bepalen. “Bij de ontwikkeling van DOTS stond de medewerker steeds centraal en dat blijft het focuspunt”, stelt Stijn Verstraete, Director DOTS bij Attentia.

De initiële focus van dit partnership ligt op de integratie met de solution DOTS Connected Time, het kloppend hart van het tijdsbeheer met geïntegreerde loonverwerking. Dankzij Spencer kunnen medewerkers afwezigheden en/of thuiswerk nu ook aanvragen en goedkeuren via de smartphone, en meteen alle bijhorende aandachtspunten behandelen. Handig toch!

 

Persoonlijke assistent voor elke medewerker

De mobiele app Spencer is een digitale assistent, gebouwd door de gelijknamige Belgische start-up. De assistent loodst medewerkers op een aangename en efficiënte manier door hun werkdag en begeleidt hen bij hun taken, onder andere dankzij de nauwe integratie met Office 365 in samenwerking met Microsoft. Spencer werkt dus aan de hand van deze journeys, volledig opgesteld vanuit het perspectief van de medewerker. Die suggereren telkens op het juiste moment de juiste acties aan de juiste persoon.

Dankzij de integratie met DOTS, krijgt de persoonlijke assistent ook toegang tot HR-taken. In eerste instantie zullen gebruikers van Spencer via de assistent thuiswerk kunnen aanvragen en afwezigheden kunnen inplannen via hun smartphone. Dankzij de integratie kan de assistent meteen signaleren wanneer eventuele afwezigheden in conflict treden met bestaande afspraken, en hoeven medewerkers zelf niet meer aan out-of-office-meldingen te denken.

 

Motivatie en gebruiksgemak

Zowel Spencer als Attentia zijn ervan overtuigd dat gelukkige en gemotiveerde mensen de drijvende kracht zijn achter succesvolle organisaties. Door de kracht van DOTS en Spencer te combineren, tilt de digitale assistent de employee experience naar een geheel nieuw niveau. De gebruiksvriendelijke, snelle en vooral ook leuke manier van interactie heeft een rechtstreekse positieve impact op de motivatie van de medewerkers.

 

“De unieke combinatie van DOTS en Spencer zorgt voor een energieke impact. Samen boosten we het engagement en de performantie van medewerkers. We stellen opnieuw de medewerker centraal met deze fantastische user experience. We zijn enthousiast om met Spencer in zee te gaan en zo snel mobiele HR en Well-being-oplossingen naar de markt te brengen.”
Stijn Verstraete, Director DOTS bij Attentia

 

“Onze HR-georiënteerde journeys worden sterk gesmaakt door de medewerkers van onze klanten, ze sluiten immers nauw aan bij hun persoonlijke levenssfeer. De kracht van DOTS en de intelligentie achter de Spencer journeys, vormen een mooi pakket om de werknemer te empoweren en engageren, overal en altijd – op het toestel dat we met z’n allen 70x per dag bovenhalen.”
Maarten Raemdonck, co-CEO van Spencer

 

Eenvoudige implementatie

Attentia en Spencer bouwen samen aan een duurzame connector tussen het DOTS-platform en de mobiele assistent. Zo kunnen gezamenlijke klanten van het hoogst complementaire aanbod sneller, eenvoudiger en kostenefficiënter de gecombineerde technologie uitrollen. Vanaf deze zomer kunnen bedrijven aan de slag gaan met Spencer en DOTS.

 

Meer informatie

Voor meer informatie kan u ons altijd contacteren via attentia@whizpr.be of 052 55 33 26.

 

Over Spencer

Spencer is als mobiele assistent op het werk een digitale butler die de werkdag van een medewerker eenvoudiger maakt. Spencer werd opgericht in december 2016 als spin-off van November Five. Hij voegt data en acties van verschillende bestaande software-oplossingen samen en brengt ze naar medewerkers via een gepersonaliseerde contextuele mobiele applicatie. Zo helpt hij de productiviteit en het engagement van medewerkers te verhogen. Spencer ondersteunt momenteel meer dan 25.000 medewerkers over de hele wereld, voor klanten zoals Telenet, DEME, Proximus, Port of Antwerp en Ferranti.

 

Over Attentia

Attentia gelooft dat gelukkige mensen de drijvende kracht zijn achter elke succesvolle onderneming. Daarom biedt Attentia bedrijven, kmo’s en zelfstandigen producten en diensten aan op vlak van Payroll en HR en op vlak van Preventie & Bescherming en Well-being. Deze geïntegreerde aanpak levert haar klanten een krachtig HR & Well-being beleid dat leidt tot succes.

Met meer dan 670 medewerkers, verdeeld over 40 kantoren in Vlaanderen, Brussel en Wallonië staat Attentia ten dienste van haar 15.000+ klanten. Meer informatie vindt u op www.attentia.be.


Lees meer nieuws over: Verloning , Tewerkstelling , digitalisering , persberichten , tijdsregistratie , verlof