“Dankzij Attentia kunnen we ons op de kerntaken van HR focussen.”
Nathalie Bleyenberg, HR Manager, Centric België

Centric zocht slimme ondersteuning voor de loonadministratie en kon met Attentia de sprong maken naar meer geautomatiseerde processen, om het werk van HR te verlichten. Ondanks de extra complexiteit van de softwarekoppelingen verliep de overstap vlekkeloos. Centric heeft nu één partner voor loonadministratie, kinderbijslag- en sociaal verzekeringsfonds, preventie en bescherming en het vakantiebeheerssysteem.

“Ons management speelde al een tijd met het idee om van sociaal secretariaat te veranderen”, vertelt Nathalie Bleyenberg HR Manager van IT-specialist Centric. “In februari 2014 zijn we gestart met een marktverkenning en we hebben enkele voorstellen grondig kunnen bestuderen. De offerte en de aanpak van Attentia zaten goed; het Attentia team voelde onze bedrijfscultuur aan - kortom: de klik was er!

We hebben de overstap aangegrepen om een sprong te maken naar meer efficiëntie door softwarekoppelingen. Het project werd zo goed begeleid dat we dit hebben kunnen implementeren, zonder dat het normale werk in het gedrang kwam. Op 1 januari 2015 was de geslaagde overstap een feit.” 

Centric case study Attentia

 

Uitdagingen

  • Administratief werk verlichten voor klein HR team
  • Tijd vrijmaken voor inhoudelijk werk
  • Markt screenen op nieuwe mogelijkheden en besparingen

Oplossingen

  • Loonadministratie via eVolution, automatische koppeling aan tijdsregistratie en wagenparkbeheer
  • Vakantie en persoonlijke data via Yess-platform
  • Kinderbijslag- en sociaal verzekeringsfonds
  • Preventie en bescherming
  • Sensor als psychosociale analyse

Resultaat

  • Meer rapporteringsmogelijkheden om inhoudelijke analyses en acties die de tevredenheid van de medewerkers ten goede komen
  • Minder administratieve taken bij HR, door softwarekoppelingen en doordat medewerkers zelf gegevens kunnen inbrengen (adreswijzigingen, …)