“Je kan een fantastisch plan flexibel verlonen bedenken, maar je wil dat niet doen op papieren documenten of in Excel-files.”

Mediahuis is een internationaal mediabedrijf met crossmediale merken als De Standaard, Het Nieuwsblad, Jobat en Zimmo en is al klant van Attentia sinds 2002. Aangezien Mediahuis volop in de digitalisering zit, kiezen ze ook op vlak van HR voor de digitale kaart en werken ze met DOTS, het digitaal platform voor HR & Well-being.  

“Je kan een fantastisch plan flexibel verlonen bedenken, maar je wil dat niet doen op papieren documenten of in Excel-files. Attentia heeft de geschikte tool om dat efficiënt en tijdbesparend te kunnen doen,” vertelt Bart Ver Elst, compensation & benefits manager bij Mediahuis. Zo werd aan DOTS de applicatie voor flexibel verlonen toegevoegd en hebben de medewerkers één toegang tot alle nodige informatie rond loon, vakantie, … Kortom, alles wat HR betreft.  

“Wij hebben ervoor gekozen om medewerkers één keer per jaar hun eindejaarspremie te laten flexibiliseren en in andere voordelen om te zetten als ze dat wensen,” aldus Bart Ver Elst. Mediahuis koos in het flexplan voor drie pijlers: mobiliteit, mensen en multimedia. Onder mobiliteit valt o.a. de bedrijfswagen, maar ook de bedrijfsfiets of zelfs de speed pedelec. Onder de categorie mensen valt het pensioensparen en een verzekering ambulante zorgen.  En bij multimedia gaat dan over tablets, pc’s, laptops, telefoons, … Een groot voordeel is dat medewerkers zelf kunnen simuleren hoeveel ze netto overhouden wanneer ze een keuze maken uit bepaalde voordelen. Zo is het voor iedereen helder.  

Bart Ver Elst van Mediahuis vertelt het zelf in deze video: