“Onze mensen kunnen verlof nemen per minuut; het payrollsysteem moet ook zo flexibel zijn, op maat aanpasbaar aan de noden van het bedrijf.”
Jeroen Vermeire, Vice President Human Resources IPG Group

Als contactcenter dient IPG vooruit te blijven op de concurrentie. Het bedrijf nam recent enkele andere spelers over en verdubbelde quasi zo zijn medewerkersaantal in België. Attentia ondersteunt de groei met spitsvondige loonverwerkingssystemen met hoge flexibiliteit. De planning- en payrollsystemen moeten vlot aanpasbaar zijn aan de vragen van de klant en gewenste SLA’s.

“Begin september tekenden we nieuwe cao’s.” legt Jeroen ­Vermeire, Vice President Human Resources van IPG uit: “Door externe ­factoren buiten onze wil, konden we pas met de implementatie beginnen enkele weken voor het einde van het kalenderjaar. 
We hadden een paar weken om de wijzigingen in onze systemen in te voeren, zodat ze konden ingaan vanaf 1 januari. Het is ons gelukt de klus tijdig te klaren dankzij de samenwerking met Attentia, met bovenmenselijke inspanningen van beiden en in nauw overleg.”

“We werken met bedienden die we correct willen betalen in een sector waar elke seconde telt en de marges onder druk staan. We zijn afhankelijk van onze ICT systemen zoals de planningstool, waarin we de benodigde capaciteit uitrekenen, rekening houdend met de voorkeuren van de medewerkers en noden van de klanten.

De roostermogelijkheden zijn eindeloos. Bij onze laatste telling hadden we er 19.000. Onze mensen kunnen nu verlof nemen per minuut; het payrollsysteem moet ook zo flexibel zijn, op maat aanpasbaar aan de noden van het bedrijf.“ 

 

IPG case study Attentia

Uitdagingen

  • Overname van een bedrijf met 1000 medewerkers
  • Medewerkers werken per minuut en de systemen moeten dit ook kunnen verwerken.
  • Minder manuele input en opvolging 

Oplossingen

  • Strategisch advies en maximaal geïntegreerde systemen op maat aanpasbaar met
  • eVolution loonadministratie
  • ETweb talentmanagementtool
  • Kinderbijslagfondsdiensten
  • Preventiediensten

Resultaat

  • Nieuwe cao afspraken op minder dan een maand implementeren in de systemen
  • Fouten beperken via ‘Single point of entry’ van data en koppeling van HRM systemen.
  • Fiscale optimalisatie