“Investeringen in gezondheid renderen omdat onze mensen onze drijvende kracht zijn.”
Marc Van Breda, Vice President Health, Safety, Environment & Energy Policy, BASF Antwerpen

BASF gelooft dat investeren in een gezonde werkomgeving met vitale medewerkers rendeert op lange termijn. Daarom ontwikkelde BASF Antwerpen een gezondheidspromotieprogramma B-Fit@BASF, rond de pijlers voeding, beweging en balans. Door de medewerkers actief te betrekken realiseert BASF Antwerpen een win-win voor medewerker en organisatie. Voor één van de acties – de ‘Time Out For Health’ – deed BASF Antwerpen beroep op de expertise van Attentia.

“De aandacht voor gezondheid bij BASF Antwerpen is het logische verlengstuk van een lange traditie van sterk sociaal beleid met een interne medische, preventie- en HR-dienst. Zeker nu we allemaal langer moeten gaan werken, is extra fysieke en mentale kracht welkom”, kadert Marc Van Breda Vice President Health, Safety, Environment & Energy Policy van BASF Antwerpen het initiatief. 

BASF Antwerpen koos voor een gestructureerde en duurzame aanpak op basis van een duidelijk concept dat verschillende interne doelgroepen aanspreekt. Door doelstellingen en criteria te formuleren garanderen zij een resultaatgerichte aanpak. 

 

Download de volledige case

 

Uitdagingen

  • Medewerkers betrekken en winnen voor het thema gezondheid
  • Sensibiliseren voor een gezonde levensstijl
  • Gezondheid verbeteren en de risico’s op uitval verminderen
  • Aantrekkelijke organisatie zijn en strijd voor talent winnen

Oplossingen

  • Duurzaam gezondheids- en vitaliteitsprogramma op maat van het bedrijf
  • Analyse
  • Visie en strategie
  • Kwalitatief aanbod van acties en verankering in de organisatie

Resultaat

  • B-FIT@BASF : Gezondheidspromotiecampagne op lange termijn met pijlers beweging - voeding - balans
  • ‘Time Out For Health’: gezondheidsworkshop op de werkvloer met hoge deelname
  • Teambuilding en tevredenheid door behoefte-gestuurd te werken