Attentia
info@attentia.be
Brussels Airport wilde een ‘Feel Good’-strategie op poten zetten, met een positief effect op het welzijn en vitaliteit van medewerkers op lange termijn. Het plan mocht niet belerend zijn of dirigerend zijn, maar moest iedereen spontaan aanzetten om zelf mee aan de weg te timmeren.
Veronique Vogeleer, Director Human Resources & Corporate Communication, heeft een klare kijk op de strategie: “We zijn bewust met kleine initiatieven begonnen. De stapsgewijze, laagdrempelige aanpak en strategie rond ‘Feel Good’ prikkelen onze medewerkers. We werken rond drie pijlers: ‘gezonde balans’, ‘gezond actief’ en ‘gezond positief’. We bieden voor elk wat wils: tips rond gezonde pauze, gezond eten, rookstopbegeleiding, positief communiceren, sessie rond energie, ergonomische tips of zelfs samen de Mont Ventoux op. Dit vitaliteitsprogramma zorgt voor positieve dynamiek; een win-win voor medewerker en bedrijf.”
“We willen maximaal inzetten op engagement en vitaliteit, vanuit de overtuiging dat vitale medewerkers zorgen voor een vitale organisatie en duurzame resultaten. Het is een bewuste keuze.”
Vitaliteitsprogramma op maat van het bedrijf rond drie pijlers: ‘gezonde balans’, ‘gezond actief’, ‘gezond positief’
Geïntegreerde aanpak met analyse, advies en plan met acties