Primaire tabs

U bent hier

Zelf getest: dankzij de Fit check-up koos ik voor een nieuwe levensstijl

Fit check-up

Attentia focust op het welzijn van haar eigen medewerkers en biedt ons dan ook de kans om zélf onze producten uit te testen. Zo heb ik onlangs aan den lijve kunnen ondervinden wat de Fit check-up precies inhoudt. De Fit check-up is een test die je een duidelijk beeld van je conditie geeft én je meteen ook een trainingsschema op maat bezorgt om regelmatiger en efficiënter te bewegen. Ik ging meteen aan de slag en de resultaten zijn indrukwekkend.

 

Cardioscore als wake-up call

De Fit check-up van Attentia is niet alleen bedoeld voor sportievelingen, maar vooral voor wie vandaag een minder goede conditie heeft. Zelf paste ik volledig in dat plaatje: ik doe zittend werk en beweeg eigenlijk nauwelijks op kantoor, behalve tijdens mijn dagelijks tochtje naar de cafetaria. Ook thuis had ik niet meteen de neiging om na een lange werkdag nog te gaan sporten. Ik ging liever in de zetel zitten om nog wat tv te kijken en te ‘ontspannen’. Ik was ook snel moe en voelde me eigenlijk niet echt goed in mijn vel.

Toen ik de kans kreeg om me in te schrijven voor de Fit check-up heb ik dan ook geen moment getwijfeld. Als voorbereiding op de test werd ik gemeten en gewogen en werd mijn vetpercentage en lichaamssamenstelling bepaald. Daarna onderging ik de eigenlijke inspannings-/uithoudingsproef: dankzij een hartslagmeter en een speciale hometrainer werd de weerstand gradueel verhoogd, waardoor ook mijn hartslag verhoogde. Het punt waarop de hartslag niet meer lineair toeneemt ten opzichte van de weerstand (uitgedrukt in Watt), is het punt waarop spieren verzuren. Op basis daarvan werd mijn cardioscore bepaald, een waarde tussen 1 en 10. Iemand met een goede conditie moet makkelijk een 5 kunnen halen, maar ik strandde op 2,2. Een heuse ‘wake-up call’: ik besloot om meteen werk te maken van meer beweging.

 

De fiets op!

Wie zijn cardioscore wil verbeteren, kan daar op verschillende manieren aan werken. Je bepaalt zelf of je wil gaan lopen, fietsen, zwemmen of een andere sport beoefenen. Je krijgt dan een gepersonaliseerd trainingsschema, dat ook wordt geprogrammeerd in de hartslagmeter – de Heart Rate Coach™ – en waarmee je per workout kunt bijhouden welke inspanningen je moet leveren om je doelen te bereiken. Tussentijds kun je de resultaten met je Heart Rate Coach™  ook doorsturen naar een persoonlijke coach, die je trainingsprogramma nog kan bijsturen en je extra kan motiveren.

Voor mij betekent dat concreet dat ik drie keer per week een uur ga fietsen en daarbij mijn hartslag tussen de 147 en de 160 slagen per minuut moet brengen. Een verandering van levensstijl, maar mijn inspanningen werpen effectief vruchten af. Na mijn training voel ik me veel fitter en heb ik meer energie. Maar ook psychisch voel ik me beter: tijdens het fietsen kan ik mijn hoofd leegmaken en ik kan meer relativeren, waardoor ik ook op het werk beter presteer.

 

Veel beter in het vel dankzij Fit check-up

Twaalf weken na de Fit check-up volgt er een ‘hertest’. Die zie ik bijzonder positief tegemoet. Het resultaat is enorm. Ik volg geen dieet, maar let wel meer op mijn voeding, waardoor ik intussen al ruim 10 kilo afgevallen ben. Tel daarbij mijn verbeterde conditie en wat extra spiermassa en je kunt besluiten dat ik er enorm op vooruit ben gegaan. Vandaag voel ik me veel beter in mijn vel dan voor de Fit check-up. Ook na de hertest ga ik zeker blijven bewegen!

 

Attentia Academy: omgaan met traumatische gebeurtenissen

Geïnteresseerd in de Fit check-up?

De Fit check-up is ideaal om uw medewerkers aan te zetten tot bewegen. Met de Fit check-up richt Attentia zich niet enkel op sportievelingen, maar ook op wie vandaag minder bewegingsactief is en zich graag beter wil voelen. Meer info en reserveren ›

Zoeken

Categorieën

Attentia helpt deze klanten bij het bouwen aan succes

  • Stijn Broucke
  • Aeke Van Den Broeke, HR-Manager
  • Geert Polfliet
  • Peter Van Rooy
  • Jan Heyvaert
  • Erik Debackere
  • Fabrice Langrand
  • Jean-Benoît Scheen
  • Jean-Philippe Ferette & Nathalie Vantieghem
  • Werner Van Der Vurst
  • Dirk Heirman
  • Eiman El Hmoud & Dankwaart Leen
  • Georg Kelleter
  • Kathleen De Batselier
  • Kristof Verwilghen
  • Guillaume Brunin
  • Gary Vercammen
  • Ivo Pareyns
  • Erik Martens
  • Veronique Vogeleer
  • Marc Van Breda
  • Wouter Benoit & Vincent Yserbyt
  • Nathalie Bleyenberg
  • Jeroen Vermeire