Primaire tabs

U bent hier

Waarom BASF Antwerpen een award won met hun vitaliteitsprogramma

Wanneer bedrijven geconfronteerd worden met harde symptomen als burn-out, absenteïsme, demotivatie of een verhoogd aantal arbeidsongevallen ontstaat er een logische en gezonde reflex: "Wat kunnen we hier asap aan doen?". Wat volgt is een snelle reactie tegen het probleem dat zich stelt.

Bijvoorbeeld: u stelt vast dat meer mensen in het bedrijf onderhevig zijn aan stress dus organiseert u volgende maand een stressmanagementtraining voor zij die wensen. Klus geklaard?

Terwijl dit soort interventies op korte termijn absoluut voordelen heeft en de problemen erkent , zorgen ze maar zelden voor een oplossing op langer termijn. Omgaan met een kwaal is namelijk niet gelijk aan het oplossen ervan.

Vergeet daarom niet stil te staan bij de voornaamste oorzaken van het probleem. Dit duurt iets langer maar leidt tot een strategisch plan, een duurzame aanpak met gerichte acties én resultaat.
Bijvoorbeeld: u stelt vast dat meer mensen in het bedrijf onderhevig zijn aan stress. Doe eerst een behoeftedetectie vooraleer u aan acties denkt. Wat zijn de oorzaken voor welke doelgroep? Hoe komt dit? Welk gedrag stellen ze en hebben ze tools om dit te wijzigen waar nodig? Wie kent of neemt zijn verantwoordelijkheid op het niveau van het individu, het team, de organisatie? Hoe kunnen we hierop inspelen?

Het chemiebedrijf BASF kreeg onlangs de All Day Long-award 2013 toegekend. Het bedrijf wordt daarmee bekroond voor de inspanningen “om gezond eten en bewegen als een volwaardig onderdeel van de bedrijfsstrategie te beschouwen”.  De duurzame aanpak en degelijkheid waarmee BASF dit project opneemt leidt tot een verandering op het gebied van mindset, attitude en verantwoordelijkheid ten aanzien van gezondheid en engagement. Leuk detail: BASF werd voor deze award genomineerd door een van hun eigen medewerkers. BASF voerde dit project deels uit met behulp van Attentia-Still Movin, dat op haar beurt onlangs de HR Excellence award in de categorie 'Best Employee Engagement & Event Company' won.

Deze erkenningen zijn het bewijs dat de markt evolueert en dat een langetermijnvisie en strategische aanpak veelal resulteert in support, impact en continuïteit. De sleutels voor succes.
Vitaliteit is niet langer een 'nice to have', maar een 'great to have' en zelfs een 'must have'.

Categorieën

Attentia helpt deze klanten bij het bouwen aan succes

  • Kim Faes
  • Virginie Kaye
  • Kris Lefebure
  • Helga Kunert
  • Alain Biyack
  • Nathalie Surmon
  • Raymond Bellemans
  • Jurgen Koster
  • Reginald Verweire
  • Matthieu Spruytte
  • Stijn Broucke
  • Aeke Van Den Broeke, HR-Manager
  • Geert Polfliet
  • Peter Van Rooy
  • Jan Heyvaert
  • Erik Debackere
  • Fabrice Langrand
  • Jean-Benoît Scheen
  • Jean-Philippe Ferette & Nathalie Vantieghem
  • Werner Van Der Vurst
  • Eiman El Hmoud & Dankwaart Leen
  • Georg Kelleter
  • Kathleen De Batselier
  • Guillaume Brunin
  • Gary Vercammen
  • Ivo Pareyns
  • Erik Martens
  • Veronique Vogeleer
  • Marc Van Breda
  • Wouter Benoit & Vincent Yserbyt
  • Nathalie Bleyenberg
  • Jeroen Vermeire