Primaire tabs

U bent hier

Trots als geheim wapen in de ‘war for talent’

war for talent

Trots is een dimensie die vaak wordt onderschat, maar op de werkvloer is het een essentieel onderdeel van het werkgeluk. In de ‘war for talent’ hebt u een streepje voor als uw medewerkers hun job zinvol en nuttig vinden en dus trots zijn op hun job en op hun werkgever. Gelukkig kunt u hen met een paar eenvoudige maatregelen trots maken op wat ze doen én hun werkplezier vergroten.

 

War for talent? Trots als motivator!

Missen we allemaal soms niet de impact en tastbaarheid van wat we dagelijks doen? Betrek uw medewerkers bij het resultaat van hun werk. Ga bijvoorbeeld op uitstap naar een locatie waar ze in de praktijk zien wat er met hun werk gebeurt, zodat ze duidelijk betrokkenheid voelen en trots kunnen zijn op wat ze realiseerden. Of zet uw medewerkers zelf in de kijker! Volvo Gent portretteerde een paar jaar terug zijn medewerkers op grote spandoeken met de ‘Swedish design, made in Belgium’-campagne, om te vieren dat Volvo nummer 5.000.000 van de band rolde. Inderdaad een prestatie om trots op te zijn!

Werknemers kunnen trouwens niet alleen trots zijn op het bedrijf en de producten die ze maken, maar ook op hun jobinhoud. De zorgsector is daar een perfect voorbeeld van. Mensen worden arts of verpleegkundige uit een bepaalde overtuiging en alleen al daarom zijn ze trots op hun werk. Maar ook in dit geval is het van belang om dat engagement te erkennen, zodat uw medewerkers niet opbranden. Zorgverleners moeten immers behoorlijk veerkrachtig zijn om te kunnen omgaan met de dagelijkse klachten en problemen.

 

Trots en ‘employer branding’

Het is essentieel voor uw ‘employer branding’ dat u acties onderneemt die trots stimuleren. Alleen zo trekt u de juiste mensen aan én zorgt u ervoor dat ze in uw bedrijf blijven. Trots is een vorm van beloning die in sommige gevallen zelfs beter werkt dan een salarisverhoging. Uw werknemers zijn meer emotioneel betrokken bij uw bedrijf, waardoor ze zich ontwikkelen tot heuse ambassadeurs.

 

SENSOR

Wilt u ook het stressniveau van uw medewerkers verlagen en tegelijk het engagement verhogen? 

Met SENSOR en het bijhorende actieplan gaat u gericht aan de slag.

Categorieën

Attentia helpt deze klanten bij het bouwen aan succes

  • Nathalie Surmon
  • Raymond Bellemans
  • Jurgen Koster
  • Jürgen Platel
  • Reginald Verweire
  • Matthieu Spruytte
  • Stijn Broucke
  • Aeke Van Den Broeke, HR-Manager
  • Geert Polfliet
  • Peter Van Rooy
  • Jan Heyvaert
  • Erik Debackere
  • Fabrice Langrand
  • Jean-Benoît Scheen
  • Jean-Philippe Ferette & Nathalie Vantieghem
  • Werner Van Der Vurst
  • Eiman El Hmoud & Dankwaart Leen
  • Georg Kelleter
  • Kathleen De Batselier
  • Guillaume Brunin
  • Gary Vercammen
  • Ivo Pareyns
  • Erik Martens
  • Veronique Vogeleer
  • Marc Van Breda
  • Wouter Benoit & Vincent Yserbyt
  • Nathalie Bleyenberg
  • Jeroen Vermeire